cover image
Szövetség

A fagyoskodó Digititkár esete az élő eredménykövetővel

2013. október 11. 9:54

Az elmúlt időszakban sajnos többször is előfordult, hogy a vízilabdás család által megkedvelt élő eredménykövető rendszer akadozik, sokszor a mérkőzések csak utólag jelennek meg a rendszerben. A hiba elhárításán megfeszített munkával dolgozunk.

Évek óta igen kedvelt része a Magyar Vízilabda Szövetség honlapjának az élő eredménykövető rendszer – bízvást mondhatjuk, hogy a sportágban teljesen egyedi szisztémáról van szó, ehhez hasonlót sehol másutt nem találni a vízilabdás közegben. Sőt, megkockáztatható, arra más sportágakban sincs példa, hogy szinte az összes meccset követni lehessen, még a legapróbb gyerekekét is.

Jogosan vált a vízilabdás család „tagjává” ez a szisztéma – külföldön „livescore” névre hallgat, bár a miénk sokkal több annál, mint az átlagos élő eredménykövető programok, hiszen nem csupán a góllövőket, illetve a fontosabb eseményeket rögzíti, de gyakorlatilag együtt „lélegzik” a mérkőzéssel, támadásról támadásra kalauzolja végig a felhasználókat, ráadásul igazi, jól használható vízilabdás statisztikákkal szolgál a találkozó befejeztével.

Nos, ez, az általunk sokszor „Digititkárnak” becézett program kezdett el az elviselhetőnél valamivel többször durcáskodni. Mondhatni, a Windows és a lefagyás kéz a kézben jár, erről viccek is születtek kazalszám – ám pontosan tudjuk, oldalunk látogatóinak nem épp nevetni támad kedvük, amikor az általuk fontosnak vélt mérkőzésről nem kapják meg élőben az információt.

Sajnos, a Digititkár „fagyoskodása” nagyjából akkor kezdődött, amikor június elején útjára indítottuk megújult honlapunkat, amelyet más csapat programozott, mint az előzőt, ugyanakkor az élő eredménykövető rendszert ebbe az új keretbe emeltük át, változtatások nélkül. Az eltérő környezet azonban különösen most, hogy egy adott napon sok-sok mérkőzés zajlik egy időben, mind többször vezet hibához.

A kedves olvasókat nem fárasztanánk az url-hívásokkal kapcsolatos tudnivalókról, xml-alapú működésről – fejlesztőink tudják a probléma okát, ez a legfontosabb, ők még értik is azt, amit az oldal szerkesztőinek kérdéseire válaszolnak (mi tagadás, mi nem mindig, sőt...). A lényeg: igyekeznek a hibát orvosolni, ám úgy vagyunk ezzel, mint a már levegőbe emelkedett repülővel: úgy próbáljuk meg kijavítani a hibát, hogy közben ne kelljen kényszerleszállást végrehajtani. Ez nem egyszerű, hiszen minden héten újabb és újabb meccsözönről érkező adattengert kell kezelnie a rendszernek, és csak ekkor, a csúcsterhelés óráiban derül ki, hogy amit hét közben kigondoltak a programozók, működik-e. Azon vannak, hogy hamarosan minden zökkenőmentes legyen.

A jó hír az, hogy ettől még a gólokat ugyanúgy megadják, azaz ha fagy is a Digititkár, azért a jegyzőkönyvben rögzítik a találatot – a parton pedig lehet ünnepelni!

waterpolo.hu
Szövetségi hírek
hiba
digititkár
élő
online